tisdag 21 juli 2009

Sköldkörtelbiopsi

Gruvar mig för morgondagen. Skall göra en biopsi på min sköldkörtel. Har varit sjuk sedan i februari. Trött, feber, ont i halsen. Underlig sjukdom. Orkar fortfarande inte göra nästan någonting, trots att jag ätit kortison i flera månader. Sjukskriven ytterligare 4 veckor. Sen får man se. Ja inte vet man riktigt säkert idag om försäkringskassan kommer att betala sjukersättning. Jag har inte hört att så inte är fallet, men... en viss osäkerhet känns råda.

Vårt land har blivit ett underligt land.

Mitt älskade lilla barnbarn kom och piggade upp mig, hade med sig nybakade bullar och munkar till frukost idag.

Nu skall jag sy deras gardiner och åka till dem med dessa senare i kväll. När min sambo jobbat klart och kommit hem.

Kvällens stora fråga? Skall jag falla för frestelsen och köpa Ben o Jerry glass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar