söndag 13 december 2009

Lucia 2009


Det gick ännu fortare den här gången. Ja, sen jag packade ned tåget från förra gången. Underligt. Lucia är det enda jag finner någon glädje i med denna månads firande. Den stora högtiden gillar jag inte alls, men det skriver jag om den annan gång. I år blev jag besviken, nu har jag ju ett barnbarn som går på dagis och jag hade sett fram emot att få vara där på hennes lucia-firande. Ja, vad händer. Nej..de har inget sådant på hennes dagis, vilket skitställe. Avdelningen skatan. Måste vara det sämsta dagiset på jordklotet enligt min mening. Slapp och slö personal som inte orkar ordna det för barn och deras anhöriga. Som tur är så slutar hon snart där.
Vi hade annars skitkul igår på utången. Började kvällen med mat på Bishops Arm Förrätten blev en enkel white lady (jag var inte såväldigt hungrig) oxfile med rött vin (shiraz) i tog efterrätt, glass med bär. Rundan fortsatte sedan till Captain cook där vi tog en drink (Tom Collins) sedan drog vi till Simon och Viktor. Där intog vi drinkar(mera Tom Collins) fick faktiskt ett par tjejer till i baren att beställa samma, shots och öl. Trevligt och roligt sällskap. Blev tipsad om en fin luciakonsert söndag kväll i Nässkotts kyrka, en sångerska som skall vara helt fantastisk. Jag funderar på det......
Idag har det mest varit ryggläge som gällt, en och annan luftning av vovvarna dock. Dessutom såg jag filmen, män som hatar kvinnor i kväll. Jag måste säga att jag tycker den är jättebra, vilken intrig. I morn ser jag flickan som lekte med elden till frukostbrickan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar