söndag 31 januari 2010

Förtidig födsel



Kl 04.30 ringde telefonen!Vattnet hade gått, och det är 6 veckor kvar till beräknad tid för lillasysters födelse.

Snabbt på med kläder och ut i -23 graders kyla för att åka hem till min dotters familj. När jag kom fram så hade min dotter redan åkt in till sjukhuset med ambulansen. Min svärson åkte efter när jag kom.

Trots all oro idag så hade vi en fantastiskt härlig dag med mitt lilla barnbarn som är 1,5 år. Moster som bor i närheten kom också. Vi började dagen med gemensam frukost. Lite lek, vilopaus och sedan mera lek och gott eftermiddagsfika. Sedan blev vi soffpotatisar alla tre.

Vi fick lov att avbryta det för matlagning. Då hade min gulliga svärson dagen innan förberett en stor gryta med korv stroganoff. Mmmmmm... jättegott. Vi hade en mysig kväll innan lilla pappa kom hem ifrån mamma som nu är kvar på sjukhuset. Babyn håller sig kvar inne i magen, det finns fostervatten kvar och tydligen så nybildas det även. Varje timme utan att baby lillasyster föds är viktig. Nu skall jag lägga mig, telefonen kan ringa när som helst och det är dags. Skyddsängel för lillasyster.... var stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar