onsdag 10 mars 2010

Fallen - demoner



Jag har haft jobbiga funderingar.Om någon sett filmen Fallen (1998) så vet ni ungefär vad min tankeverksamhet rör sig kring. Är det möjligt för en demon att ta plats i en människas kropp? Olika teorier och mestadels är det väl att tro eller inte som det handlar om. Jag har sett det ske och varit med om att uppleva detta fenomen. När det hände att demonen gick över till en person så förstod jag inte vad som hände med detsamma, men jag kände direkt en stark obehagskänsla och att något fasansfullt skedde. Hur gick det till? Personen som blev mottagare gick fram till den döda kroppen och lade sin hand på armen åt den döde, handen låg kvar en stund. Jag ville skrika - släpp - men min uppfostran för hur vi ska bete oss överskuggade min känsla för vad som var instinktivt rätt att göra. Jag kan säga att den moderna delen av hjärnan var starkare än den uråldriga delen. Och det är alltid den uråldriga delen som kan "känna" vad som är rätt. Enligt min tro.

Vad ledde detta till? Ja många års svåra lidanden för personen som blev mottagare, personlighetsförändring, rösten är annorlunda, delar av den gamla personen skymtar fram ibland, men mera sällan varefter tiden går. Jag måste skydda andra om jag kan i framtiden. Men det är en svår sak att säga till anhöriga att akta sig. Och att förstå sig själv att jag inte gjorde något när jag kunde.Jag tror att demoner finns och att de kan ta våra kroppar i boning så att vi blir värddjur för dem. Jag tror inte att de kan hoppa in i oss som i filmen Fallen dock. Det måste finnas mera substans innan ett övertagande kan ske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar