onsdag 9 december 2009

Svart, svart, svart.............................


Ute är det svart, svart. Knappt dagsljus en enda stund. Idag har jag haft min lediga sjukdag. Jag använder dessa dagar till 100%. Jag sov fram till 11.30, då puffade vovvarna igång mig... nu måste vi ut matte, sa de. Det var med tunga steg jag masade mig runt med dem. Jag delar upp dem i två olika gäng. Just nu så får valpen Ull gå med den gamla vovven, för att inte lära sig allt bus som min jourhund har. Nåväl, väl inne igen vid 12.30 så åt jag lite frukostbricka på sängen, till detta avnjöt jag, min vana trogen, en film. Det passade med sömnlös........ Av min sömnlöshhet märks inget just nu (utom på nätterna då) 14.30 somnade jag om och tvingade mig själv upp ur sängen vid 16.30, med hjälp av alarmet på mobilen då. Vovvarna är tvungna att få ut lite mera än det jag vaknar till själv. Jag tröstar mig med att det snart vänder, jag skall ta fram Luciatåget snart nu, vilken dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar