onsdag 17 mars 2010

Facebook


Jag som så länge har tänkt att "våga vägra facebook", tyckt att de som håller på med det är lite underliga, konstiga, ja rent av lite kufiska. Nu sitter jag där mycket av min lediga tid. Ja inte på själva facebook med vänkontakter och så, utan jag har fastnat i spelträsket =)Blev ombedd av en vän, som jag lärde känna via någon nätsida för flera år sedan, att sända något till honom på hans farm i FarmVille. Jaha, så började jag med det, och nu är jag fast. Det är sååååå roligt. Alldeles lagom fart för mig. Det känns som när jag var liten och älskade att sitta med kritor och fylla i de vackra bilderna i målarböcker. Detta är lite samma, men nu får jag välja själv till stor del hur bilden kommer att se ut, den förändras hela tiden och utifrån hur jag sköter om den, ja farmen alltså.

Men så, nu i kväll, ramlade jag försiktigt in i PetVille. Nu har jag skaffat mig ett alldeles eget litet virtuellt pet. Samma känsla även där. De vackra bilderna som skapas av att jag gör några klick här och där. Mitt eget pet är såååå gulligt. Jag är stormförälskad i henne, den lilla söta varelsen :)

Nu är det snart dags att skörda på farmen och sedan till att så nya grödor, håhåjaja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar