tisdag 2 mars 2010

Rysk docka



Två underbara dagar på mitt fantastiska arbete. Jag har en sådan tur som har ett jobb som känns som det roligaste som finns att göra. Fritt, självständigt, massor av ansvar och bara helt underbart. Dessutom..... bra med flextid! Och, världens bästa chef.

Ikväll har jag glatt mitt lilla barnbarn med en porslinsservis, vi hade roligt. Det är en sådan underbar känsla att se hennes glädje. Oj, vad vi fikade. Detta var en billig barnservis, men i mitt skåp hemma finns en riktig liten servis i fint porslin som väntar på att hon skall bli lite större. Med små söta moccakoppar i rosa, vitt och guld. Jag ropade in den på auktion för ca 15 år sedan. Den har hela tiden varit tänkt till mitt äldsta barnbarn.

I morgon är en spännande dag. Jag och min sambo skall gå för att se på en större lägenhet. Vi får se. Jag råkar älska denna som vi bor i nu, men man vet ju aldrig. Kanske är denna i morgon bara underbart vacker.

Jag fick något väldigt vackert av min äldsta dotter idag. En kjol och en tunika med unika mönster och broderier. Jag ser ut som en rysk docka i dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar